צילום: יואב עמרני

את המאמר הזה אני מקדיש לאהובי ויריבי מזה שנים רבות, אילן מזרחי, שהיום הוא חוגג יום הולדת, יהי רצון שמה שאתה מבקש יתמלא במהרה.

במעלה השניה אני מברך את הילד שהפך לנער שהצליח להגשים את הייעוד שלו, להיות רופא, אז עידו מזרחי מזל טוב ענק ותמשיך ללמוד ולהצליח. 

ממעלה שלישית אני מברך את האדם היקר מכל, גמליאל סספורטס, יום הולדת שמח ומואר וכל מה שאתה רוצה שיתגשם בזכות שהקב״ה יתן לך את הכלים להכיל את מבוקשך.

  

ראש חודש אייר

״ראש חודש הוא שורשם של כל חגי ישראל שכן כל המועדים נקבעים על פי תחילת החודש. אומר הקדוש ברוך הוא למשה רבנו: ״החודש הזה לכם ראש חודשים ראשון הוא לכם לחודשי השנה״. (שמות פרק יב פסוק ב) ״מציאות בה מתחילה בו עצמאותכם״, והוא המפתח לקביעת המועדים. "מועד" מלשון "מפגש". הקדוש ברוך הוא מבקש ללמד את עם ישראל את סוד המפגש, אך בשונה ממלאכי השרת הקבועים במלאכתם, נותנת התורה לעם ישראל את האחריות לקביעת המועד של המפגש: ״אשר תקבעו אתם״. ומעבירה  את כובד האחריות מ-גורל שמימי לאחריות אישית ולאומית. מאז ועד היום אנו מציינים את הלוח העברי, שהוא נבדל ושונה מן הלוח השמשי. והוא הפך להיות מרכיב חשוב לזהות יהודית.

חודש אייר הוא החודש השני למניין החודשים מניסן, והשמיני מחודש תשרי. בראש חודש אייר כוחות ההשפעה של הקב״ה מקבלים משנה מרץ ועוזרים לנו להגשים תוכניות שאנו לא מאמינים באמת שיש בידנו את היכולת לממש אותם.

משמעות המילה חודש היא ההתחדשות שמביאה עימה את כוח ההשפעה שעוזר לנו  לעשות שינוי בתודעתנו ולשחרר מאיתנו תהליכים רגשיים שהכוח המדמה-הדמיון לקח אליו, ולא איפשר לנו לנגוע בכאב הרגשי ובגלל זה אנחנו תמיד בורחים ממנו ומשאירים את החלקים שברחנו מהם חשוכים מהמציאות היומיומית. זאת ההרגשה שכולנו מדווחים כשאנו מרגישים בתודעתנו שדבר מה אוחז בנו ולא מאפשר לנו להתקדם בחיינו. ולכן כוח השפעה של חודש אייר הוא האור. שמאיר לנו על החיסרון-הֵיעָדֵר נוכחות, ברגע שאנחנו קולטים את אותו כוח ההשפעה אנחנו מתחילים לתת חשיבות לחלקים החסרים שהתרגלנו לא לאפשר להם ביטוי בחיינו, ותהליך כוח ההשפעה של חודש אייר, והעבודה שאנו עושים עם אותם חלקים חסרים,  מאפשר לנו לספוג פנימה את החלקים החסרים שהתמלאו. ברגע שחלקים אלו מגיעים לידי מימוש זה נותן לנו את כוח העשייה שנעלם לנו כשויתרנו על חלקים אלו בחיינו בגלל אירועים טראומטים.

אנו צריכים להבין בתודעתנו שבזמן שכוחות ההשפעה שמגיעים מהקב״ה מביאים איתם  הארות והצלחות גדולות וברגע שכוחות השפעה מזהים שהאדם מתחיל להבין איך דברים עובדים, הם מאפשרים לו להבין למה הוא מסוגל, כדי שישתוקק לאותה הארה.

י״ב חודשים – כנגד י״ב צירופי שם הַ-וָ-יָ-הַ ברוך הוא

ישנו פסוק בישעיה שאומר: ״בִּטְחוּ בַיהוָה, עֲדֵי-עַד: כִּי בְּיָהּ יְהוָה, צוּר עוֹלָמִים״. (ישעיה פרק כו פסוק ד). מפסוק זה  למדו חז"ל, שכל המבנים הרוחניים של שנים עשר חודשי השנה. מתמלאים מי"ב צירופי הַ-וָ-יָ-הַ ברוך הוא, ובכל ראש חודש מאיר ומופיע בו צירוף אחד מצירופי הַ-וָ-יָ-הַ התנהגות של החודש תהיה לפי האור והשפע המקבל מצירוף הַ-וּ-יְ-הַ של אותו חודש, השתנות הצירופים הוא לפי מבנים הקשורים לאותו החודש.

ההוויה של חודש אייר היא: י-ה-ה-ו, היוצא מראשי התיבות של הפסוק, ״יִתְהַלֵּל הַמִּתְהַלֵּל הַשְׂכֵּל וְיָדֹעַ״.

צירוף הַ-וָ-יָ-הַ זה עוזר לנו להשתחרר מהחשיבה: ״שאדם מאמין שכֹּחִי וְעֹצֶם יָדִי עָשָׂה לִי אֶת הַחַיִל הַזֶּה״. בגלל זה הוא מרגיש תקוע במהלכים שהוא בונה בתודעתו. כשאדם מתחיל להפנים שמותר לקבל עזרה מאדם אחר, ומכוחות ההשפעה של הקב״ה, אותה תובנה מחזירה לו את כוח הַחַיּוּת שעזב אותו בגלל שהאמונה נשברה בתוכו.

״דִּמְיֹנוֹ כְּאַרְיֵה, יִכְסוֹף לִטְרֹף; וְכִכְפִיר, יֹשֵׁב בְּמִסְתָּרִים. קוּמָה יְהוָה קַדְּמָה פָנָיו, הַכְרִיעֵהוּ״

דוד המלך אומר לנו  בתהילים פרק י״ז פסוק י״ב שבכל פעם שאנו חווים אירוע שמותיר אותנו בתחושת חיסרון-העדר, צריך לבוא מול הריקנות וחודש אייר עוזר לנו להרפא. חודש אייר, א-יי-ר , אלה ראשי תיבות של "אני ה' רופאך". לכן, במשך חודש אייר, אנו מקבלים את המתנה של רפואה אמיתית ומתמשכת. חודש זה מכיל ריפוי של חיסרון ויש לנו את היכולת לרפא את עצמנו, ברמה הפיזית, ברמה הרגשית והרוחנית. כשאנו מתחילים לקבל סיוע ועזרה מרופא או חבר בתהליך הריפוי, אל לנו לשכוח שאנו צריכים להכניס בכל ריפוי את  כוחות ההשפעה של הקב״ה, זה בסוף מביא אותנו לריפוי אמיתי בשלושת המחוזות, רוחני רגשי ופיזי. 

חג פסח הוא החג בו נצרבה התודעה הלאומית. מכוח אותה קריעת מסך שקרע ה' מעלינו התבררה הזהות הלאומית היהודית. רק לאחר הכניסה של כלל ישראל אל תוך המערכת הלאומית מגיע זמנה של התורה להינתן, ובמובן זה בניין האומה קדם למתן התורה. לא ניתן לעבור בחודש סיוון ולקבל את התורה מבלי לעבור בחודש ניסן, שכן התורה איננה 'דת' המנותקת מהחיים הלאומיים אלא היא זו שרוכבת על גבי היסוד הלאומי ומדריכתו. עניין זה מלמד שהגאולה מורכבת משני היבטים: היא מתחילה אתערותא דלעילא, מאותה הארה אלוהית שהופיעה על עם ישראל ביציאת מצרים, אך היא נמשכת בתהליך אחר של התעוררות התחתונים המתבטא בחודש אייר. לכן חודש אייר מייצג את השייכות לעבודה הרגשית המתחברת לעבודה הרוחנית שזכינו לקבל בחודש ניסן.

כדי להסביר את כוח השפעה משנה התודעה של חודש אייר, נצטרך להיעזר במה שהתרחש בחודש ניסן – ביציאת מצרים, שם נאמר: ״אַתֶּם רְאִיתֶם אֲשֶׁר עָשִׂיתִי לְמִצְרָיִם וָאֶשָּׂא אֶתְכֶם עַל כַּנְפֵי נְשָׁרִים וָאָבִא אֶתְכֶם אֵלָי״. הכוונה שהקב״ה רומם את רוחם של בני ישראל, זאת פעולה של הגברת כוחות הנשמה של עם ישראל, כך שלמצרים כבר אין כל אחיזה בישראל וממילא השעבוד תם. נמצא כי המאפיין המרכזי של חודש ניסן הוא התעוררות רחמי שמיים עלינו מלמעלה. אין זו פעולה שמתחילה מצד בני ישראל, אלא פעולה המתחילה מלעילא, שבזכותה בני ישראל נגאלו ממצרים.

אולם חסרון יש בהתעלות מהירה זו שכן עלייה מהירה שאיננה מתאימה למדרגת הנפש הנוכחית עשויה להוביל ברבות הימים לשבר וקריסה. כדי לזכות במדרגות רוחניות אדירות בצורה יציבה, לא מספיקה התעוררות אלוהית מלמעלה, יש צורך בעבודה מתמדת גם מלמטה. 

אם נשליך זאת עלינו נראה שבמשך החיים שלנו, כשנשענו על חבר או כל אדם אחר, ולא אנחנו עשינו את העבודה, בזמן אמת קרסנו לתוך מציאות שהסיטואציה הביאה עימה. בחודש ניסן אנו מוצאים ניסים שמימיים אדירים וגילויי רוח מופלאים, אולם בחודש אייר עיקר הדגש הוא על ההתעוררות של ישראל מלמטה.

שִׁפְכִי כַמַּיִם לִבֵּךְ נֹכַח פְּנֵי השם

במשך הדורות המרכיב האנושי פיתח אמונה שגויה שאומר שיסוד האדמה, או מזל הקשור בו כדוגמת מזל שור, מרוחקים מרוחניות ומכל ביטוי רוחני. אנחנו מאמינים בכוחות ההשפעה שיורדים בזמנים רוחניים כדוגמת ראשי חודשים וחגי ישראל או כל פעם שאחד מישראל או מדינת ישראל זקוקים לישועה מלמעלה. כוחות השפעה אלו עוברים לפעמים דרך שנים עשר המזלות, וכלל המזלות נטענים על ידי כוחות ההשפעה של הקב״ה. לכן אין באמת מזלות רוחניים – יש אנשים רוחניים. בכל מזל ומזל גלומה האפשרות לביטוי רוחני וביטוי ארצי.

אנשים שונים מבטאים באופיים בהתנהלותם את תכונות אותו מזל באופן שונה, לפי מי שהם. כל אחד וכל פרט מבטא את אותו המזל באופן חיובי או שלילי, מעמיק או שטחי, ארצי או רוחני, לפי מהותו. זוהי תמיד הרמה ההתפתחותית של האדם בשילוב הבחירה שלו, ואין לזה שום קשר לתכונתו של המזל. אנשים מפרשים את מזלם לפי מה שהם. כלומר, אין מפה רוחנית – יש אדם רוחני. אין מפה שלילית – יש אדם שלילי. אין מפה חכמה או אוהבת או טובת-לב יותר – אלא יש אדם חכם, או אוהב או טוב, המשתמש במפה שלו לפי מי שהוא ולפי הרמה הרוחנית שלו.

הרוח שלנו נפתחת בתודעתנו באמצעות הבנה או דרך אינטואיציה, ומשם, באמצעות עבודה רגשית או אנרגטית, אנו נצליח להגיע ליעדים שהצבנו לעצמנו, ולא היעדים שהכוח המדמה הציב לנו שאין שום אפשרות לקיים אותם. 

בסוף כל תהליך, מימוש הרוח תמיד תתבטא דרך גוף – החלק המקשר (תבורך ריני על ההארה), משום שבעל ההשראה אינו זוכה לקבל אותה אלא עד שהוא מסוגל להחיל את המודעות העליונה שגילה על עצמו  (גופו – החלק המקשר) , ועל הסביבה בתוכה הוא פועל כאישיות. כלומר, הביטוי הרוחני הסופי והמוחלט של אדם אינו מתבטא בדיבורים, הבנות, רעיונות, רגשות, יכולת תקשור או יכולת טלפתית. הוא מתבטא במעשה והוא מתבטא בגוף – החלק המקשר, באופן בו אדם יוכל להכניע את כוחות החומר לכוח הרוחני הנעלה שבו, וכל כוחות ההשפעה נספגים בתודעתנו ברמה נקייה בלי צריבות-צלקות, שמנהלות את חיינו.״

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.