יְהִי הַחֹדֶשׁ הַזֶּה, כִּנְבוּאַת אֲבִי חוֹזֶה וְיִשָּׁמַע בְּבַיִת זֶה, קוֹל שָׂשׂוֹן וְקוֹל שִׂמְחָה חָזָק יְמַלֵּא מִשְׁאֲלוֹתֵינוּ, אַמִּיץ יַעֲשֶׂה בַּקָּשָׁתֵנוּ וְהוּא יִשְׁלַח בְּמַעֲשֵׂה יָדֵינוּ, בְּרָכָה וְהַצְלָחָה.

אני רוצה לברך את הזוג הצעיר בשמי ובשם עמותת עולם חסד – הכח הפנימי – חוסן ישראלי – ושיח ישראלי שעדיין לא קיבלתי את המבנה האנרגטי שלה. נאמר במקרא: ״עַל כֵּן יַעֲזָב אִישׁ אֶת אָבִיו וְאֶת אִמּוֹ וְדָבַק בְּאִשְׁתּוֹ וְהָיוּ לְבָשָׂר אֶחָד״. אנו מברכים את הזוג המדהים שאתמול התארסו. מזל טוב ענק ממני ומכל חברי העמותה עלו והצליחו.

אני רוצה לשלוח תודה גדולה לשליחים של עמותת עולם חסד, חוסן ישראלי, שהם ראשונים במעלה שממש עושים מאמץ כביר ומושיטים עזרה בכל אירוע. בראש ובראשונה אני מודה לטוביה לביא שעושה מאמץ ללכת להלוויות, לניחום אבלים, ביקור חולים ומשתף אותי במצווה.

שני במעלה, גיא פלג, ראש עמותת חוסן ישראלי אשר מחרף את עצמו ומקיים את הארגון של חוסן ישראלי.

שלישית במעלה, ריני פלג, שלקחה עליה בהתנדבות גמורה לקבץ בשבילי את כל שמות השבויים והשבויות חטופים וחטופות ואת שמות הפצועים ואת שמות הנרצחים בשבי ובארץ.

רביעית במעלה, רותי סספורטס שהיא אחראית על כל הפצועים המגיעים לבתי החולים, והיא שולחת לריני כל שבוע את שמות הפצועים שצריכים עזרה.

חמישי במעלה, כל חיילי צה״ל שלקחו עליהם את עול המלחמה תוך כדי סיכון העצמי הפרטי שלהם.

שישי במעלה, כל החטופים וחטופות, השבויים והשבויות, שכל שבוע מקבלים את הכוח האנרגטי שעוזר להם בשבי הנורא.

שביעי במעלה, כל חיילי ואזרחי ישראל שעקב המלחמה נפצעו בגופם ובנפשם ויהי רצון שעליהם נאמר: ״שבת היא מלזעוק – ורפואה קרובה לבוא״!

שמיני במעלה משפחתי היקרה שהסכימו לאפשר לי להתבודד מעל מאה ימים ועל זה תבורכו.

תשעה במעלה אני רוצה לברך את צפריר בן אור על שיתוף החוויה שעבר בקיבוץ בארי. ולשלוח לקיבוץ בארי הרבה הרבה הרבה כוח השפעה.

לפני שאני מתחיל את התפילות להצלחת כוחות הביטחון, לנופלים, לשבויים ולשבויות, לפצועים, אני רוצה לשתף אתכם בשיחה מרתקת שחוויתי אתמול. נפגשנו כל חברי העמותה, והיו״ר צפריר בן אור שיתף אותנו בכל הסיפור שהתרחש בכ״א בתשרי שביעי לאוקטובר בשבת. הוא היה שם בביקור משפחתי, וסיפר על כל התהליך שביסודו הוא כואב ומזעזע, אבל לי זה נתן תשובות על מה שהתרחש בשבת בבארי ועוד מקומות, ועל זה תבורך צפריר.

שמות הנופלים השבוע:
רס״ל שמעון יהושע אסולין ז״ל, 24, בית שמש, לוחם בגדוד הנדסה 924, נפל בקרב ברצועת עזה.
רס״ן דוד שוקרי ז״ל, 30, רחובות, סגן מפקד גדוד 601, נפל בקרב ברצועת עזה.
סמ״ר חנן דרורי ז״ל, 26, ירושלים, לוחם חפ״ק סמח״ט 551, נפטר מפצעיו לאחר שנפצע ב-17.12 בקרב ברצועת עזה.

״שבת היא מלזעוק ורפואה שלמה קרובה לבוא״
שמות החיילים לרפואה:
אביאל מאיר בן ענבל; אביב בן פליאה; אביב בן סאנה ימין; אבידן בן חנה; אבידן משה בן מינה רבקה; אביהו בן ענת; אביחי בן אסתר טובה חנה; אביחי סמי בן אסנת; אביעד יאיר בן שרית; אביעד חיים בן נועה; אבישי בן גבריאלה; אבישי בן עדנה; אביתר בן יפית; אביתר בן צמרת; אביתר בן נטלי; אבנר בן רחל; אברהם בן נוית (השתפר פיזית- בריאות הנפש); אברהם בן פרחיה; אברהם בן משה; אברהם בן תמר; אברהם אשר בן רבקה; אברהם שבתי בן רחל; אדם בן טטיאנה; אדם בן לוסיה; אדם בן רונית; אדם בן שני; אהד נתנאל בן ג׳נין; אהרון בן דבורה סילבה; אהרון יהודה בן רבקה יוכבד; אהרון יהושע בן חיה שושנה; אהרון רן בן תמר; אהרון שמואל בן אילה; אוהד בן אביטל; אוהד בן דבורה דבי; אופיר חיים בן שרית; אופק בן אורלי; אופק בן לבנת; אופק בן רווית; אור בן ג׳ניה; אור בן דבורה; אור בן טל (נפגע בשמיעה); אור בן ננה; אור בן אירית ענת; אור אהרון בן אילנית; אור יוסף בן דבורה חיה; אור מעתוק בן ג'קלין; אורי בן יוכבד; אורי בן ניב; אורי בן עינב; אורי יעקב בן צורית; אוריאל רפאל בן חגית; אוריאל שמעון בן רחל; אוריאן (דוד) בן עדי; אורן בן אילנה; אחיה בן חיה; איגור בן רינה; אייל בן איריס; אייל בן מונא; אייל סולטן בן פנינה; אייל בן רות; אייל בן שולמית; אייל אברהם בן אסתר; אייל שמואל בן אביבה; איזיקיאל צינה מרטין בן גבריאל; איליה בן ילנה; איתי בן אוסנת; איתי בן אתי איטה; איתי יחזקאל בן שרית עפרה; איתי יששכר בן אסתר; איתי בן מירי מרים; איתי בן עדי; איתי בן עידית; איתי בן מיכל; איתי מנחם בן דבורה; איתי עמנואל בן תימור; איתמר בן אסתר; איתמר בן רות; איתמר אברהם בן אורנה פרידה; איתן בן אודליה; איתן בן בת שבע; איתן בן מיכל; איתן בן רבקה; איתן בן שירה; איתן בן שרה; איתן מנחם בן דבורה; אֵיתַנְאֵל בן בת שבע; אלון בן אינה; אלון בן מירב; אלון בן עידית טובה; אלון בן רוחמה; אלי בן גבינש; אליאל בן פנינה; אליה בן ורדית; אליה בן מרב; אליה בן מרים; אליה בן רבקה; אליה בן רוית – קשה מאוד; אליה בן ענבל; אליה דוד בן אסתר ברכה -ראייה; אליהו בן עופרה פסיה; אליהו בן ציונה; אליקים יהודה בן חדוה; אלישיב בן רחל; אלחנן יוסף בן אסנת; אלחנן בן לבנת; אליי בת יהודית; אלירן בן מרינה; אלירז בן רחל; אלישע יהודה בן רותי; אלישע יהודה בן חגית; אלכסי בן אליאנה/אילנה; אלמוג בן דורית; אלמוג בן לינדה; אלמוג בן שנהב; אלעד בן אוה; אלעד בן כרמלה; אלעד בן ענת; אלעזר בן אורנה; אלקנה בן מרים רינה; אמיתי בן מרים; אמיתי בן נורית (משתפר- עוד ניתוח); אמיתי אביב בן מאירה; אסיף בן כרמית; אסף בן אורנה; אסף בן גלית; אפרים איתן בן אינה מרים; ארז בן מוריה; ארי בן אילנית; ארי ייהודה בן ציפורה אסתר; אריאל בן אסנת; אריאל בן ברכה; אריאל דוד בן גולדי; אריאל יהודה בן גילת פרידה; אריאל ניסים חי בן זר; אריאל שלמה בן מלכה חיה; אריה לייב בן אלה; אריה מנחם משה בן דינה טובה; ארמיאס בן עלמנט; ארנון בן אביגיל; אשר בן נחמה ריבה; בן בן אילנית; בן בן טינה; בן בן מאיה; בן בן נתיבה; בן יוסף בן ציפורה; בן שילה בן קיטי שפרה; בן שלמה בן גליה; בניהו בן אושרת; בנימין בן אביבה; בנימין זאב בן רחל ריבה סימה; בער בן רחל; בצלאל בן בתיה; ברוך בוריס בן אירנה; ברק בן איילה; ברק בן לני אילנית; ברק בן רבקה אהובה; בת אל מרים בת אורלי; גאיה בת מירב; גיא בן אורית; גיא בן דינה; גיא בן יפעת מרים; גיא בן מילכה; גיא בן רחל; גיל בן מזל; גבריאל בן רחל; גל בן גילה; גל בן חדווה; גל בן ליאורה; גל ניסים בן שרה; גלי בת אורלי; גלעד בן הדר; גלעד איתי בן אפרת; גילעד רחמים בן אסתר; ג׳ניה בן ילנה; דביר בן אורלי; דביר בן גרנית; דביר בן טובה; דביר בן לאה; דביר בן מרב; דביר בן רינה; דביר בן שלומית; דביר נסים בן יעל טובה; דודאל בן נאוה; דוד בן דינה; דוד בן זיוה; דוד בן מורן; דוד בן מרים; דוד בן שולמית; דוד דמיטרי בן אילמירה; דוד מיכאל בן אנה חנה; דוד משה בן אירה פועה; דור בן אסתר; דור בן מורן; דור בן מיכל; דור ישראל בן ויקטוריה; דייאן בן נאדיה; דן בן אילנה; דן בן בריג׳יט; דן בן לירז; דן בן מורן; דני בן חווה; דניאל בן אסתר; דניאל בן טטיאנה; דניאל בן ליז רבקה; דניאל בן מרינה; דניאל בן רותם; דניאל יהודה בן שרית יוספה; דניאל שמעון בן שרון; דרור ישראל בן רות מרים; הדר בן אורית; הילל בן אודליה; הלל בן יעל; הראל חיים בן מרים; הרץ פיש בן אירן; זכריה בן נחמה; חגי בן אוריאנה; חגי בן פרידה; חיים בן גלית; חיים בן נטלי; חיים בן סולטנה; חן אריאל בן אילנית; חנוך בן גילה; טל בן אלונה; טל בן דורית; טל חיים בן מיכל; טל בן מיכלט/ מכלת; יאיר בן איילה; יאיר בן איריס; יאיר בן זהבית זוהרה; יאיר אברהם בן שרה; יאיר ידידיה בן מיכל בינה; יאיר בצלאל בן נאוה יהודית; יאיר יונה בן דרורה ציפורה מלכה; יאיר נתנאל בן נעמי פייגא; ידידיה בן חיה; ידידיה בן עובדיה; יהודה בן אסתר; יהודה בן לאה; יהונתן בן אופיר; יהונתן חיים בן חמדה; יהונתן בן יונית; יהונתן בן מירב; יהונתן חיים בן תמר מרים; יהונתן יאשיהו בן דבורה; יהושע חננאל בן מלכה; יהלי בן רונית; יואב בן גלית; יואב בן ידידה; יואב בן יפעה; יואב בן עינת; יואב בן ענת; יובל בן דיאנה; יובל בן יעל; יובל בן מיכל; יובל בן עמית; יובל צבי בן אורה לאה; יוחנן בן רוזה; יונה בצלאל בן חווה שושנה; יונתן בן איילה; יונתן בן איריס; יונתן בן אלן; יונתן בן יוכבד; יונתן בן לימור; יונתן יונתי בן ענת – בשיקום; יונתן דקל יאיר בן רעיה אור; יונתן יצחק בן עתרת-משתפר; יונתן צבי בן חגית לאה; יונתן שמעון בן עליזה בינה; יוסף בן אושרה; יוסף בן דבורה; יוסף בן קטרינה; יוסף אלחנן בן רחל פלור; יוסף חיים בן אסתר; יוסף חיים בן זיווה; יוסף חיים בן יעל; יוסף יצחק בן צופיה; יוסף יצחק בן רחל-היה קשה -משתפר; יועד אור בן דינה; יורם רועי בן חנה; יותם בן נעמי; יחיעם ישראל בן צביה; ים שלמה בן עליזה; ינון בן אפרת; ינון שלום בן שרה (קשה – מורדם ומונשם); יניב בן עופרה; יניר בן נירה; יעל בת אלי; יעקב בן ניצה; יעקב בנימין בן דליה; יעקב יוסף בן פנינה; יצחק בן חנה; יצחק בן דבורה סלבי; יקיר בן סאנה; ישי בן ריימונד רוחמה; ישי שמעון בן סיגל; ישראל בן חיה זלדה; ישראל בן רחל; ישראל מאיר בן דינה; יששכר בן יעקוטה; יששכר דוד בן חנה; כפיר בן אביבה; כפיר חיים בן מרים; לביא בן מאיה; ליאב אברהם בן בתיה; ליאת בת לימור; ליאור בן אילנה; ליאור בן נתנאל; ליאל הושע בן מרים; ליאם אריה בן ענת; ליעם אברהם בן אביטל; לירון בן שולה; לירי בת שירה; לירן בן רחל; מאור בן אביבה; מאור בן חגית; מאור בן מאיה; מאור בן רחלי רלי; מאור משה בן שרונה; מאיר בן נועה; מבשר בן אייניש; מור בן עדי; מור מרדכי בן אורנה; מור מרדכי בן זיוה; מיה בת קרן; מיכאל בן גליה; מיכאל בן שרה; מיכאל יחיאל בן אסתר; מיכה בן אורה; מישל בת אנג'ליקה; מנחם בן דבורה; מנחם אליעזר בן שרה; מנחם דוד בן מרים; מנחם מנדל בן בתיה; מנחם מנדל בן רינה שושנה; מנחם משה בן דינה טובה; מני מנחם בן חווה; מנחם ניב בן עדינה; מספין (maspin) בן מנלו (menalou); מעין בן טל; מעין בן אסנת (אח שלו גם ברשימה); משה בן אינה; משה בן חנה מלכה; משה בן מרינה; משה בן תרצה; משה חיים בן אסתר; מרדכי בן רחל; מרדכי אהרון בן גולדה; מרדכי ברוך בן טובה; מרום אליה בן מזל; מרטין בן דיאנה אסתר; מתן בן אפרת; מתן בן אסתי; מתן בן דבורה (שיחזור מאור עיניו); מתן בן יקירה; מתן בן מיכל; מתן בן רונית; מתן דוד בן דפנה; מתן שאול הכהן בן אפרת; מתן בן עליזה; מתן בן שרה; מתן מרדכי בן מרים אסתר; מתנאל בן בתיה; מתניה בן צופית; מתניה בן תרצה; נאור בן דליה; נבו בן גילי; נדב בן הילה; נדב בן נורה; נדב בן רינה; נדב בן תהילה; נדב יואב בן מוריה; נהוראי בן רינת; נהוראי הראל בן נופית; נווה בן ברוריה; נועה בת שרון; נועם בן אורית; נועם בן חגית; נועם בן חמוטל; נועם בן טובה; נועם בן מיכל; נועם בן עדי; נועם בן עליזה; נועם בן שרון; נחמן דוד בן מרים; נטע אבישי בן טל; ניב בן גלי; ניב בן יפית; ניב מנחם בן עדינה; ניב מנחם בן חוה; ניסים בן ענבל; ניצן יוסף בן רחל; ניקיטה בן לודמילה; ניר בן אורנה; ניר בן גלדיס; ניר בן מאיה; ניר בן נטלי; ניר בן פנינה; ניר רפאל בן גלית בלה; ניתאי שמואל בן נירית הניה; נחמן אליהו בן חנה; נעם בן אביטל; נעם בן חמוטל; נעם בן נילי; נריה בן רבקה; נריה בן רחל; נריה אהרון בן רונית; נריה דוד בן חווה; נתן בן פטריסיה; נתן גולן בן סואזיק גייל; נתנאל בן מהרט; נתנאל בן מסרת; נתנאל בן נעמי פייגא; נתנאל בן פאני; נתנאל אברהם בן תחיה (קריטי ); נתנאל יהודה בן שלומית; נתנאל יעקב בן יהודית שרה; נתנאל רחמים בן תחיה; סימון חיים בן אסתר; סלע ישראל בן רני; סער בן יעל; סער בן לימור; סער בן עפרה; סתיו בת אורית; עדי בן חוה; עדי מנחם בן מורן מירה (קשה); עדיאל ניסים בן מיכל לימור; עדן בת אסנת; עדן בן ורד (לוחם שנפצע בפיגוע דריסה); עדן בן רונית; עודד בן חווה; עודד בן מיכל; עודד בן נגה; עוז עזרא בן מימי שמחה; עוז ברוך בן רבקה; עוז בן רויטל; עומר בן אילנית; *עומר בן טלי- להתפלל שלא יכרתו לו* *רגל*; עומר בן לימור; עומר בן נועה; עומר בן ריקי; עומר בן רקפת רבקה; עומר אביחי בן ענת; עומרי בן ניבה; עומרי בן עינת; עופר בן יהודית; עזריה ברוך בן שרה יעל; עידו בן אריאל; עידו בן מיכל חנה; עידו בן ענבל; עידו בן שירלי; עידו בן רויטל; עידו יעקב בן נורית; עידו נחום בן אילת; עידו רפאל בן מיכל; עידן בן דנה; עידן בן טובה; עידן בן מירב רבקה; עידן דניאל בן קרן; עילאי בן אושרה; עילי בן שלומית; עילם בן אפרת; עמוס בן אורית; עמיחי בן סיגלית רחל; עמיחי בן רחל שלומית; עמית בן חור בן ויקטוריה (הלום קרב); עמית בן צירה ציפורה; עמית בן מיכל; עמית בן רויטל; עמרי בן עדינה; עקיבא משה בן שרה מזל טוב; ערן בן אלקה; ערן בן אסתר; ערן אלדד בן ורד; עשא בן מור; פז פנחס בן בת שבע; צבי יהודה בן אוולין אביטל חנה; צור בן דינה; צליל ישראל בן חנה מרים; קרלוס שביט בן לוז מארי; ראם בן חנה עופרה; רבקה בת ברכה; רואי בן יעל; רוי בן אורלי; רוי אביתר בן יפה יפית; רום נרדי בן רותם; רון בן אילנה; רון בן ורד; רון בן חבצלת; רון בן מאיה; רוני בן עליזה; רונן חי בן לאה; רונן בן מרים; רועי בן אורית; רועי בן סמדר; רועי יעקב בן מירב; רועי בן תמי תמר; רועי יצחק בן מיטל יונה; רועי משה בן אורלי; רועי משה בן חנה; רועי צבי בן אלן חוה רות; רועי שי בן עליזה; רותם בן אדווה; רותם בן דלית; רותם בן עידית; רותם בן רונית; רז בן דליה; רחמים אביחי בן בתיה בתי(קשה); רחמים אלנתן רם בן ציפורה; רחמים ישי בן אורית; רן אלעד בן טלי; רפאל בן אלינה; רפאל בן דינה; רפאל אליהו בן ציפורה ביילא; רפאל שבתי בן עדינה נעמי; שביט בן מרי; שגיא בן אורנה; שגיא בן זהר; שגיא בן נעמית; שגיא בן ענת; שגיא בן ציפורה; שוהם חיים בן שלומית; שון רון בן דליה; שוני בן חיה ליאת; שחר בן אריאלה; שחר בן דליה; שחר בן טל; שחר בן מאיה; שחר בן נאוה; שחר בן סמדר; שחר בן רוית; שיר בן רונית; שחר יונתן בן טלי; שחר ישראל בן רונית; שי בן גילה; שי בן יעל; שי בן שמחה; שי אביגדור בן אורלי; שילה בן איילת; שילה בן שמחה; שיראל בן הילה-גפיים; שלו בן אלינור; שלו בן ענבל; שלו גבריאל בן רחל; שלו שלמה מלול בן מיטל; שלום בן גליה אפרת; שלום בן חיה; שלומי בן חנה; שלומי יחיאב בן אוסנת; שליו בן רחל; שליו מרדכי בן שגית; שלמה בן גליה; שמואל חנוך בן חנה זלדה; שמעון בן מגי; שמעון בן חווה; שמעון חיים בן טובה ליבה; שמעון פנחס בן רבקה; שקד בן יפית; שקד בן פאר; שקד יצחק בן אילנית; שקד שמעון בן אורנה; שרון בת יפית; תהילה בת אסתר; תומר בן ציפורה; תם בן יעל.

"ופדויי ה' ישובון ובאו ציון ברינה"
שמות החטופים והנעדרים לתפילות:
נעמה בת איילת (לוי); אגם בת מירב (ברגר); אבינתן בן דיצה תרצה (אור); אביתר בן גליה (יסמין) (דוד); אברהם גלעד בן ליאת אמונה (מונדר); אוהד בן קרן אסתר (בן עמי); אוהד בן שרה (יהלומי); אור בן סימה גאולה (לוי); אורי בן עינב (דנינו); אוריאל בן נעמי (ברוך); אורן בן חנה (שרעבי); איתי בן חגית (חן); איתן בן רות אדית (הורן); איתן אברהם בן אפרת (מור); אלון בן עידית (אהל); אליה בן סיגלית (כהן); אליהו בן חנה(שרעבי); אליקים שלמה בן אבישג (ליבמן); אלישיה בת לודמילה; אלכסנדר בן נינה (דנציג); אלכסנדר בן אוקסנה (לובנוב); אלכסנדר בן ילנה (טרופנוב); אלמוג בן נירה (סרוסי); אלמוג מאיר בן אורית (ג'אן); אלעד בן חנה (קציר); אלקנה בן רוחמה(בוחבוט); אמילי בת אמנדה פרנסיס (דמארי); אנדריי בן יבגניה (קוזלוב); אריאל בן סילביה מוניקה (קוניו); אריאל בן שירי (ביבס); ארבל בת יעל(יהוד); בר אברהם בן ג'וליה (קופרשטיין); גיא בן מירב (גלבוע דלאל); גדי משה בן שרה (מוזס); גלי בן תמר טליה (ברמן); דוד דיגו בן סילביה מוניקה (קוניו); דורון בת שרה (סימונה שטיינברכר); דולב בן יעל (יהוד); דניאל שמעון בן שרון (פרץ); דניאלה בת אורלי (גלבוע); דרור בן דורית (אור); הירש בן חנה רחל (גולדברג); זיו בן תמר טליה (ברמן); חיים בן נחמה (פרי); חן חנן בן ורד (יבלונקה); טל בן ניצה (שוהם); יאיר בן פלור (יעקב); יאיר בן רות אדית (הורן); יגב בן אסתר (בוכטשב); יוסף חיים בן מרים (אוחנה); יורם בן מרים(בלה) (מצגר); יצחק (איציק) בן חנה אנטה אלגרט; יצחק בן גילה (גלרנטר); יקותיאל שמואל בן טובה (סיגל); ירדן בן פנינה (ביבס); כפיר בן שירי (ביבס); כרמל בת כנרת (גת); לואיס נורברטו בן נירה (הר); ליאור בן מיכל (רודאיף); לירי בת שירה (אלבג); מישל בן סולמירה (ניסנבאום); מקסים בן טלה (הרקין); מתן בן ענת (אנגרסט); מתן בן ירדנה עינב (צנגאוקר); נדב בן חנה (פופלוול); נועה בת ליאורה (ארגמני); נמרוד בן ויקי (כהן); עומרי בן ורוניקה אסתר (מירן); עדי בת אהובה; עדי בת ג'קלין; עדן בת שירית (ירושלמי); עודד בן בלהה (ליפשיץ); עוז בן מירב (דניאל); עומר מקסים בן אורנה אסתר(נאוטרה); עומר בן שלי (שם טוב); עומר בן ניבה (ונקרט); עופר בן כוכבה (קלדרון); עידן בן דלית (שתיוי); עידן בן יעל (אלכסנדר); עידן בן תמר; עמירם בן שרה (קופר); עמית אסתר חיה בת אילנה(בוסקילה); עמית דוד בן לימור; פרננדו סימון בן טניה (מרמן); צחי בן דבורה (עידן); קית' שמואל בן גלדיס (סיגל); קרינה בת אירה (ארייב); רומי בת מירב (גונן); רון בן חנה (בנימין); רן בן טליק (גווילי); רום בן תמר (ברסלבסקי); שגב בן גלית (כלפון); שגיא בן נעמית (דקל חן); שירי בת מרגיט (זילברמן-ביבס); שלמה בן מרסל (מנצור); שלמה (שלומי) בן רוזיטה אירה (זיו); תמיר בן חרות (נמרודי); אברה בן אגרנש (מנגיסטו) חטוף מס' שנים בעזה; איתי בן אורית ז״ל (סבירסקי) ז״ל מוחזק בעזה; יוסף בן חנה (שרעבי) ז״ל מוחזק בעזה; החייל הדר בן לאה (גולדין) ז"ל, מוחזק בעזה; החייל אורון בן זהבה (שאול)ז"ל, מוחזק בעזה; החייל שקד דהן ז״ל, בן סיגלית, מוחזק בעזה; החייל תומר יעקב אחימס ז״ל, בן ענת מוחזק בעזה; רביד אריה ז'ל בן ירדנה (כץ), מוחזק בעזה; אביב ז״ל בן תלמה (אצילי). מוחזק בעזה; גד חגי ז״ל, מוחזק בעזה; מיה בת יהודית (גורן) ז"ל, מוחזקת בעזה; יהודית ויינשטיין ז״ל, מוחזקת בעזה; סהר ברוך ז"ל. בן תמר, מוחזק בעזה; איתן לוי ז"ל. בן סול, מוחזק בעזה; יקותיאל יהודה נחמן בן שרה (כץ) (חייל שנעדר שנים רבות); צבי בן פנינה (פלדמן) (נעדר שנים מס); רון (ארד) בן בתיה נעדר שנים רבות; גיא בן רינה (חבר) נעדר מס שנים.

 

פרשת משפטים

״בפרשת משפטים, הבאה מיד אחרי מעמד הר-סיני ומתן-תורה, תלויים גופי הלכה – עיקרי הלכה, ובראש וראשונה תלוי בה הדבר אשר היהדות עומדת עליו – הקשר בין התורה שבכתב לבין התורה שבעל-פה. בלשון פשוטה, הקשר בין התורה שניתנה פעם אחת לישראל, לבין התורה אותה חי עם-ישראל לדורי דורות עד עצם היום הזה.

״פרשת משפטים״ היא המערך הגדול של המשפט האזרחי והמשפט הפלילי בישראל, הוי אומר דינים שהם על פי רוב בדברים שבין אדם לחברו ובין אדם לקב״ה.

פרשה זו מכילה רשימה ארוכה של חוקים וצווים, שרובם עוסקים בסדר הדין הכללי של תורת ישראל. מערכים שלמים של ארגון חברתי כגון דיני אלימות, מגבלות של הנחות והשעבוד, דיני אבידה, רכושו של האדם ואחריותו, היחסים בין האזרח לממשל, הליכות עדים והלכות עדויות ועוד אוסף מרשים של תשתיות שהפך ברבות השנים למערכת החוק הסדר של העם היהודי. כמעט כל פסוק בפרשה זכה לתילי תילים של הלכות משלו. 

ב"משפטים" בדרך כלל מנוסחים הדינים בצורה קצרה, אולם ככל מערכת משפט, יישום הדינים מחייב פירוט. מערך גדול זה של דינים, כפי שאנו מכירים אותם, מצוי בהלכה הנובעת מן התורה שבעל-פה, אשר במובן ידוע היא-היא פרוגרמת החיים המוכתבת בפועל לכל אדם בישראל. ואמנם פירוט זה ניתן בתורה שבעל-פה, בצורת עשרות מסכתות במשנה ובעקבותיה בגמרא, המרחיבות את הפסוקים הקצרים והחתוכים של פרשת משפטים.

 

אין לדחות את עשיית הטוב

המשנה מכילה את הבסיס לכל התורה שבעל פה, ולמעשה היא הפירוש להבנת התורה שבכתב. בסיום מעמד הר סיני משה רבינו אומר לבני ישראל: ״אֵלֶּה הַחֻקִּים וְהַמִּשְׁפָּטִים, וְהַתּוֹרֹת, אֲשֶׁר נָתַן יְהוָה, בֵּינוֹ וּבֵין בְּנֵי יִשְׂרָאֵל-בְּהַר סִינַי, בְּיַד-מֹשֶׁה״ (ויקרא פרק כ"ו פסוק מ״ו). פסוק זה מלמדנו שהתורה האחת מורכבת משני חלקים: התורה שבכתב והתורה שבעל פה, ואין להפריד ביניהם.

רבי יהודה הלוי מסביר בספר הכוזרי את ההבחנה בין שני סוגי מצוות: מצוות שכליות ומצוות שמעיות. המצווה השכלית היא מצווה הגיונית וברורה כמו לא תגנוב, לא תרצח וכיבוד הורים. מצווה שמעית היא מצווה שאנו לא מבינים את משמעותה אבל מחויבים למלאה, כמו פרה אדומה ותפילין.

הדבר מלמד אותנו את החשיבות של חובת שמירת החוק גם אם אנו לא מבינים את ההיגיון שמאחורי כל חוק וכל תקנה. החל מקביעת מהירות הנסיעה בכביש וכלה בכל חוק אחר. לפעמים אנחנו מחויבים לעשות גם אם לא מבינים, זאת אנו למדים מדברי משה רבינו לעם ישראל: ״וַיִּקַּח סֵפֶר הַבְּרִית, וַיִּקְרָא בְּאָזְנֵי הָעָם; וַיֹּאמְרוּ, כֹּל אֲשֶׁר-דִּבֶּר יְהוָה נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע״ (שמות כ״ד ז׳).

אמר רבי אלעזר: בשעה שהקדימו ישראל נעשה לנשמע, יצאה בת קול ואמרה להן, מי גילה לבניי רז זה שמלאכי השרת משתמשין בו? דכתיב: ״בָּרְכוּ יְהוָה, מַלְאָכָיו: גִּבֹּרֵי כֹחַ, עֹשֵׂי דְבָרוֹ; לִשְׁמֹעַ, בְּקוֹל דְּבָרוֹ״ (תהילים ק״ג, כ׳). רבי אלעזר מסביר את הזכות המיוחדת שעם ישראל רכש משום שהוא מוכן לקיים את התורה עוד לפני ששמע והבין איך מקיימים אותה. 

אין ספק שיש כאן יסוד חינוכי עתיק, שגם כיום הוא מעשי מאוד – אל לו לאדם לדחות את עשיית הטוב עד שישלים את לימוד כל החכמות והידיעות הנוגעות לכך, אחרת, חייו יגיעו לקיצם בטרם יחל את עשייתו. הייתכן שאדם יסכים להכניס מזון לפיו רק לאחר שהתחיל ללמוד כיצד פועלת מערכת העיכול?! לכן לפעמים אנו עושים דבר מתוך אמונה, ואז תוך כדי עשייה מתגלה לנו התוכנית של נַעֲשֶׂה וְנִשְׁמָע.

 

בשביעית יצא לחופשי

מעניין שמיד לאחר מתן תורה פותחת התורה את החוקים והמשפטים בדיני עבדות. התורה מסבירה לנו את חוק שימור האנרגיה – כיוון שהייתם עבדים ושימשתם במהות שלכם את מצרים דרך העבדות, תלמדו להעריך את החירות. סבלתם בזמן היותכם עבדים במצרים, אתם מכירים ברמה הרוחנית, הרגשית והפיזית את הרגשתו של העבד, על כן, כשיהודי נמסר לעבדות אצל יהודי אחר בגלל טעויות שעשה, הזהרו מלעשות לו מה שהמצרים עשו לכם. פשוט תכניסו את מבנה העבדות למבנה של זמן: ״כִּי תִקְנֶה עֶבֶד עִבְרִי שֵׁשׁ שָׁנִים יַעֲבֹד וּבַשְּׁבִעִת יֵצֵא לַחָפְשִׁי חִנָּם״.

זה נוגע גם לזמננו, כשאנחנו מתחילים לשנוא אדם שפגע בנו ובסביבה שלנו, עלינו לפתח בתוכנו את הסליחה והמחילה כפי שנאמר בפרשה זו: ״כִּי תִרְאֶה חֲמוֹר שֹׂנַאֲךָ רֹבֵץ תַּחַת מַשָּׂאוֹ וְחָדַלְתָּ מֵעֲזֹב לוֹ עָזֹב תַּעֲזֹב עִמּוֹ״. יש לזכור, גם שונא היהודי, שאנו לא רוצים בקירבתו, הוא בן אדם, וגם לו יש שייכות לקדוש ברוך הוא כפי שנאמר במקרא :״בָּנִים אַתֶּם לַיהוָה אֱלֹהֵיכֶם״. 

 

לחם ומים

כל פעם בהגיעי לפרשת משפטים אני נזכר ברמב״ם שמסביר במורה נבוכים חלק א׳ פרק ל׳ את הפועל אָכַל, מהפרשה שלנו: ״וּמַרְאֵה כְּבוֹד יְהוָה, כְּאֵשׁ אֹכֶלֶת בְּרֹאשׁ הָהָר לְעֵינֵי, בְּנֵי יִשְׂרָאֵל״ (שמות כ״ד, י״ז).

הרמב״ם מציין כי פועל זה משמש שֶׁם-משותף, בראש ובראשונה יש בו את המשמעות המילולית הלקוחה מן המציאות הביולוגית, אולם יחד עם זאת יש בו גם כמה משמעויות של העברה בתפיסה הרוחנית, והאנלוגיה בין דברים אלה ברורה; כשם שהאכילה היא תנאי הכרחי לקיום הגוף והתמדתו, כך גם ההשגות השכליות, אשר האדם מתמיד בהן, בונות את הישארות הצורה האנושית (מכלול כוחות הנפש של האדם) על השָּׁלֵם שבעניינים. 

הרמב״ם מביא אסמכתות מלשון הכתובים. כשאנו קוראים למשל: ״הוֹי כָּל-צָמֵא לְכוּ לַמַּיִם, שִׁמְעוּ שָׁמוֹעַ אֵלַי וְאִכְלוּ-טוֹב״ (ישעיה, נ״ה, א׳-ב׳), אנו אמורים להבין שמדובר בלימוד והשגת חוכמה. בסוף פרק ל׳ מזכיר הרמב״ם גם את הרָעָב והצָמָא, המנוגדים לאכילה ומשמשים ביטוי מליצי להֶעדר החוכמה וההשגה, כלשון הנביא: ״הִנֵּה יָמִים בָּאִים, נְאֻם אֲדֹנָי יְהוִה, וְהִשְׁלַחְתִּי רָעָב, בָּאָרֶץ: לֹא-רָעָב לַלֶּחֶם, וְלֹא-צָמָא לַמַּיִם-כִּי אִם-לִשְׁמֹעַ, אֵת דִּבְרֵי יְהוָה״ (עמוס, ח/יא), כאן הרָעָב והצָמָא משמשים לחזון אחרית הימים שהיא גם הגאולה המשיחית האמיתית, והביטויים לחם ומים מסמלים את החוכמה והכרת האמת. 

הפרק מסתיים: ״וּשְׁאַבְתֶּם-מַיִם בְּשָׂשׂוֹן מִמַּעַיְנֵי הַיְשׁוּעָה״ (ישעיה, י״ב, ג׳), הרמב”ם מציין כי יונתן בן-עוזיאל מתרגם את הַמַיִם שבפסוק זה כ׳הוראה החדשה׳ שהיא התורה, ואילו: ״מִמַּעַיְנֵי הַיְשׁוּעָה״ הם נבחרי החכמים שיספקו את ההשתוקקות לאותה ידיעה את ה’. כל זה מתקשר יפה מאוד עם מילות הסיום של חיבורו המונומנטלי ״משנה תורה״ – ולא יהיה עסק כל העולם אלא לדעת את ה׳ בלבד, שנאמר: ״כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים״ (ישעיה, י"א, ט׳).״

x
סייען נגישות
הגדלת גופן
הקטנת גופן
גופן קריא
גווני אפור
גווני מונוכרום
איפוס צבעים
הקטנת תצוגה
הגדלת תצוגה
איפוס תצוגה

אתר מונגש

אנו רואים חשיבות עליונה בהנגשת אתר האינטרנט שלנו לאנשים עם מוגבלויות, וכך לאפשר לכלל האוכלוסיה להשתמש באתרנו בקלות ובנוחות. באתר זה בוצעו מגוון פעולות להנגשת האתר, הכוללות בין השאר התקנת רכיב נגישות ייעודי.

סייגי נגישות

למרות מאמצנו להנגיש את כלל הדפים באתר באופן מלא, יתכן ויתגלו חלקים באתר שאינם נגישים. במידה ואינם מסוגלים לגלוש באתר באופן אופטימלי, אנה צרו איתנו קשר

רכיב נגישות

באתר זה הותקן רכיב נגישות מתקדם, מבית all internet - בניית אתרים.רכיב זה מסייע בהנגשת האתר עבור אנשים בעלי מוגבלויות.